Joensuu

Joensuun kaupunki on Pohjois-Karjalan maakuntakeskus, joka sijaitsee Saimaan Pyhäselän pohjoisrannalla Pielisjoen suulla Pohjois-Karjalan maakunnassa. Joensuu on asukasluvultaan Suomen 12. suurin kaupunki. Asukkaita kaupungin alueella on noin 77 000. Joensuu rajoittuu idässä Venäjään. Joensuun seurakunta koostuu kuudesta alueseurakunnasta. Kaikki seurakuntien tarjoamat tapahtumat, tilaisuudet ja palvelut ovat avoinna kenelle tahansa. Saksalainen seurakunta järjestää säännöllisesti jumalanpalveluksia sekä muita tapahtumia saksaksi.

Yhteyshenkilö paikan päällä:

Joe Ortlieb, sähköposti joensuu@deutschegemeinde.fi

Joensuussa kokoontuu myös suomalais-saksalainen yhdistys… lisätietoja yhdistyksen tapahtumista ja muusta toiminnasta sekä yhteystiedot löytyvät Joensuun Suomalais-Saksalaisen yhdistyksen (JSSY) sekä Suomalais-Saksalaisten yhdistysten liiton verkkosivuilta (SSYLLinkki avautuu uudessa välilehdessä).