Turun kappelineuvosto

Kappelineuvosto nimitetään neljäksi vuodeksi kerrallaan, nykyisen kappelineuvoston toimikausi päättyy vuonna 2024. Kappelineuvosto kokoontuu yleensä kuusi kertaa vuodessa. Näissä kokouksissa suunnitellaan Turun seurakuntatyötä ja valmistellaan suurempia tapahtumia: Jumalanpalvelukset esimerkiksi reformaatiopäivän jumalanpalvelus, kauneimpien joululaulujen laulaminen Turun tuomiokirkossa ja retket.

Iltapäiväkerhotoiminnan hoidossa, lähinnä reunaehtojen varmistamisesta ja henkilöstölle yhteyshenkilönä toimimisesta. Lisäksi kappeliseurakunnan talousarvion suunnittelu, josta keskustellaan kahdessa suhteellisen tiiviissä kokouksessa syksyllä. Näiden kiinteiden kohtien lisäksi kappelineuvostossa on suhteellisen paljon tilaa omille ideoille ja painopisteille: Esimerkiksi adventtiviikonloppuisin järjestettävät yhteisölliset iltapäivätapahtumat ovat kappelineuvoston jäsenten ideoimia.

• Turun kappeliseurakunnan ohjesääntö

Turun kappelineuvoston jäsenet 2023-2024