Oulu • Uleåborg

Oulu (ruots. Uleåborg) on Pohjois-Pohjanmaan maakuntakeskus, joka sijaitsee Oulujoen suulla Perämeren rannikolla Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa sekä on alueensa hallinnollinen ja kaupallinen keskus. Vuonna 1605 perustettu Oulu on Pohjois-Suomen vanhin ja väkiluvultaan Suomen viidenneksi suurin kaupunki Asukkaita Oulussa on noin 209 940 ihmistä. Oulun seurakunta koostuu kuudesta alueseurakunnasta. Kaikki seurakuntien tarjoamat tapahtumat, tilaisuudet ja palvelut ovat avoinna kenelle tahansa. Saksalainen seurakunta järjestää säännöllisesti jumalanpalveluksia sekä muita tapahtumia saksaksi.

Yhteyshenkilö paikan päällä:

Gottfried Effe, puhelin 040 501 0685,
sähköposti oulu@deutschegemeinde.fi

Oulussa kokoontuu myös suomalais-saksalainen yhdistys… lisätietoja yhdistyksen tapahtumista ja muusta toiminnasta sekä yhteystiedot löytyvät Suomalais-Saksalaisten yhdistysten liiton sivuilta (SSYLLinkki avautuu uudessa välilehdessä).