… he tulevat idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä …
Luuk. 15, 29

Kohtaamispaikkojamme

Kirkollinen elämä – kohtaamispaikkamme ryhmissä ja piireissä Helsingissä, Tampereella, Turussa ja monissa muissa paikoissa Suomessa… alueen monimuotoisuus.

Suomen saksalainen seurakunta toimii aktiivisesti myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella - ryhmiä on ympäri maata: Salosta Rovaniemelle, Porista Joensuuhun, Oulusta Lappeenrantaan. Turussa ja Tampereella ryhmät kokoontuvat kuukausittain, Kouvolassa ja Kuhmossa kaksi tai kolme kertaa vuodessa. Ovatpa niissä sitten enemmän perheitä, kuten Jyväskylässä, tai vanhempia seurakuntalaisia, kuten Riihimäellä, painottuvatko ne enemmän teemoihin, kuten Nyslottissa, vai jumalanpalvelusyhteisöön, kuten Mikkelissä - seurakuntaryhmät antavat monipuolisen kuvan. Jotkut ryhmät koostuvat yleensä saksan kielestä kiinnostuneista suomalaisista, kuten Kokkolassa, kun taas toiset ryhmät koostuvat enemmän saksalaisista, jotka pitävät huolta äidinkielestään, kuten Vaasassa.

Lahden ryhmä on ollut olemassa jo monta vuotta, Seinäjoen ryhmä on ollut olemassa vasta muutaman kuukauden, ja Jakobstadiin ollaan perustamassa uutta ryhmää. Kotkan kanssa on paljon yhteyksiä, mutta Kuopion kanssa ei valitettavasti yhtään. Mutta se voi muuttua... Jos haluat tietää, missä lähialueellasi kokoontuu yhteisöllinen ryhmä, tai jos haluat, että kaupungissasi on ryhmä, ota meihin yhteyttä.