Turku • Åbo

Turun kappeliseurakunta tavoittaa ihmisiä Turun kaupungissa ja Länsi-Suomessa sekä Porissa. Kokoonnumme joka kuukauden neljäs sunnuntai klo 14.30 jumalanpalvelukseen Turun tuomiokirkon Tarkk'ampujankappelissa – tämän jumalanpalveluksen rinnalla järjestetään lasten jumalanpalvelus. Jumalanpalveluksia pidetään myös pääsiäissunnuntaina ja joulupäivänä. Kesäkuukausina kutsumme erityisesti matkailijoita jumalanpalveluksiin. Jumalanpalveluksen jälkeen kokoonnumme kirkkokahveille seurakuntasaliin, Kaskenkatu 1, Turku. Kappeliseurakunnassa järjestetään myös monikielistä iltapäivätoimintaa ensimmäisen ja toisen luokan oppilaille kouluvuoden aikana.

Saksankerhon saksankielisen iltapäivähoidonLinkki avautuu uudessa välilehdessä tavoittaa puhelimitse 050 438 1588 tai sähköpostitse info@saksankerho.fi. Suvi Mäkinen huolehtii kaikista kappeliseurakuntaa koskevista asioista. Kaikissa muissa kysymyksissä voitte ottaa yhteyttä seurakuntasihteeri Anne Breilingiin Helsingissä arkisin klo 9-15, puhelin 050 532 1975, sähköposti anne.breiling@evl.fi.

Näkymä Kaskenkadun talon julkisivusta Turussa, jonka keskellä on seurakuntakeskuksen sisäänkäynti.
Seurakuntakeskus osoitteessa Kaskenkatu 1, Turku

Turku (ruots. Åbo) on Lounais-Suomen suurin kaupunki. Se on Varsinais-Suomen maakuntakeskus. Asukkaita kaupungissa on noin 195 047 ja se on Suomen kuudenneksi suurin kunta ja kolmanneksi suurin kaupunkialue.

Turku syntyi Aurajoen suulle Saaristomeren rannikolle jo ennen 1200-lukua ja näin se on Suomen vanhin kaupunki, joka oli pitkään Suomen merkittävin asutuskeskus ja maan epävirallinen pääkaupunki. Ruotsin vallan aikana Turku oli valtakunnan itäosan hallintokeskus. Venäjän vallan alussa Helsinki valittiin Suomen pääkaupungiksi. Arkkipiispanistuin jäi Turkuun ja lähes 800-vuotias Turun tuomiokirkko on edelleen maan kansallispyhättö. Kaupunki on virallisesti kaksikielinen. Vuoden 2018 lopussa sen asukkaista puhui äidinkielenään ruotsia 5,4 prosenttia eli noin 10 300 henkeä.

Turun iltapäiväkerhon johto
Suomen saksalainen seurakunta
(aina saatavilla maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin aamupäivisin)
Kaskenkatu 1