Seinäjoki

Seinäjoki on Etelä-Pohjanmaan maakuntakeskus ja se sijaitsee samannimisen joen molemmin puolin. Kaupungissa on noin 64 850 asukasta. Seinäjoen keskustan eteläreunalla kaupunkikuvaa hallitsee Alvar Aallon suunnittelema rakennuskokonaisuus, Aaltokeskus, joka koostuu Järvenristin kirkosta, kaupungintalosta, kaksiosaisesta pääkirjastosta ja kaupunginteatterista. Seinäjokea kuvataan hengelliseksi keskukseksi, jossa evankelioiminen, herännäisyys ja vapaakirkot kohtaavat. Suomen evankelis-luterilaisen kirkon Lapuan hiippakunnan päämaja on Seinäjoella. Paikallisseurakunnan tapahtumat, toiminta ja palvelut ovat avoimia kaikille. Saksalainen seurakunta järjestää säännöllisesti saksankielisiä jumalanpalveluksia ja muita tapahtumia.

Yhteyshenkilö paikan päällä:

Satu Tuominen, puhelin 040 824 8654,