Rakennustoimikunta ja seurakunnan kiinteistöhallinnan johto

Suomen saksalaisen evankelis-luterilaisen seurakunnan kiinteistöhallinnon neuvottelukunta huolehtii seurakunnan kaikista kiinteistöistä, kirkosta, seurakuntatalosta, Turun seurakuntatalosta ja asunnoista. Rakennustoimikunta tukee kiinteistöpäällikköä niiden ylläpidossa.

Neuvottelukunnan tehtäviin kuuluu suurten ja pienten kunnostustöiden suunnittelu, mahdollisten urakoiden kilpailuttaminen ja varsinaisten kunnostustöiden valvonta. Hyvin suuria tehtäviä, kuten tulevaa seurakuntatalon energiaremonttia tai jopa vanhainkodin ikkunaremonttia varten palkataan ulkopuolinen henkilö tai yritys valvomaan töitä. Rakennustoimikunta laatii korjaus- ja investointisuunnitelmat, huolehtii tarjouskilpailuista ja tarjousten arvioinnista. Neuvottelukunta kokoontuu muutaman kerran vuodessa, erityisesti talousarvion suunnittelun yhteydessä syksyllä.

• Suomen saksalaisen evankelis-luterilaisen seurakunnan kiinteistöhallinnan johtosääntö

Rakennustoimikunnan jäsenet (2024)

Maiju Boenisch