Kotka

Kotka on kaupunki Kymenlaakson maakunnan eteläosassa, Suomenlahden rannikolla. Kotka on merkittävä satama- ja teollisuuskaupunki sekä monipuolinen koulutus- ja kulttuurikaupunki. Kaupungissa on 50 891 asukasta, joista noin 95,5 % on suomenkielisiä, noin 1,1 % ruotsinkielisiä ja 3,5 % puhuu muita kieliä. Paikallisseurakuntien tarjoamat tapahtumat, toimet ja palvelut ovat avoimia kaikille. Saksalainen seurakunta järjestää säännöllisesti saksankielisiä jumalanpalveluksia ja muita tapahtumia.

Yhteystiedot:

E–Mail kotka@deutschegemeinde.fi

Kotkassa kokoontuu myös suomalais-saksalainen yhdistys… lisätietoja yhdistyksen tapahtumista ja muusta toiminnasta sekä yhteystiedot löytyvät Suomalais-Saksalaisten yhdistysten liiton sivuilta (SSYLLinkki avautuu uudessa välilehdessä).