Jyväskylä

Jyväskylän kaupunki on Keski-Suomen maakuntakeskus joka sijaitsee Päijänteen pohjoisrannalla. Jyväskylä on vanha kaupunki, joka perustettiin jo vuonna 1837. Jyväskylässä on asukkaita  noin 144 300 ja se on Suomen seitsemänneksi suurin kaupunki ja viidenneksi suurin kaupunkialue. Jyväskylä on merkittävä kasvukeskus. Jyväskylän seurakunta on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon suurin seurakunta, johon kuuluu lähes satatuhatta jäsentä. Seurakunnan johtaja on kirkkoherra Arto Viitala. Kaikki seurakuntien tarjoamat tapahtumat, tilaisuudet ja palvelut ovat avoinna kenelle tahansa. Saksalainen seurakunta järjestää säännöllisesti jumalanpalveluksia sekä muita tapahtumia saksaksi.

Sähköposti jyvaskyla@deutschegemeinde.fi

Jyväskylässä kokoontuu myös suomalais-saksalainen yhdistys… lisätietoja yhdistyksen tapahtumista ja muusta toiminnasta sekä yhteystiedot löytyvät Suomalais-Saksalaisten Yhdistysten Liiton sivuilta (SSYLLinkki avautuu uudessa välilehdessä).