Kirkkovaltuusto (KBV)

Kirkkovaltuutettujen kokous on Suomen saksalaisen seurakunnan korkein päättävä elin. Kirkkovaltuusto kokoontuu kahdesta neljään kertaa vuodessa – kokoukset ovat julkisia.

Seurakunnan hallinto muistuttaa kaupungin hallintoa. Kirkkovaltuusto on ylin päätöksentekijä, kun taas yksittäisten asioiden suunnittelu, valmistelu ja täytäntöönpano kuuluu eri johto- ja toimikunnille. Saksalaisen seurakunnan kirkkovaltuusto koostuu 15 jäsenestä, jotka päättävät yhdessä toimintasuunnitelmasta, talousarviosta, rakennushankkeista, johto- ja toimikuntien perustamisesta jne. ja valitsevat osan henkilökunnasta, kuten pastorin ja kanttorin.

• Kirkkovaltuuston esityslistat ja pöytäkirjat
  • Suomen saksalaisen evankelis-luterilaisen seurakunnan hallintojohtosääntö (saksaksi ja ruotsiksi)

Kirkkovaltuuston jäsenet 2023–2027

Johanna Albert