Olemme tukemassa kun elämässä tapahtuu

Seurakunta auttaa elämän iloissa ja surussa. Tarjoamme kirkollisia toimituksia kuten häitä, kasteita ja hautajaisia monilla eri kielillä. Myös uuden kodin siunauksen.

… minä itken niiden kanssa, jotka itkevät, ja iloitsen niiden kanssa, jotka nauravat …
— Roomalaiskirjeen 12, 15 mukaan

Kumppaninne elämän tärkeissä tapahtumissa: kaste, konfirmaatio, häät tai hautajaiset...  Suoran yhteyden kautta saat esitteen, tietolomakkeen ja tiedot seremoniasta, varauksesta ja vuokrauksesta.

Useimpien ihmisten elämässä on neljä tapahtumaa, jotka ovat erityisiä käännekohtia, jolloin he saattavat joutua kosketuksiin kirkon kanssa: Kaste, konfirmaatio, avioliitto ja hautajaiset. Toisaalta näitä tilaisuuksia kutsutaan niin sanotuiksi casualeiksi tai satunnaisiksi teoiksi (lat. casus = tapaus). Taustalla on tapahtuma, erityinen elämäntilanne… mutta toisaalta puhumme mielellämme myös "virallisista toimituksista". Tämä ilmaisee pastorin näkökulman, kun häneltä pyydetään pastoraalista, kirkollista palvelua.

Muita virallisia toimituksia ovat tuki kirkkoon liittymisessä, uudelleenkirjautumisessa, kirkon jäsenyydessä asuinpaikan vaihdon jälkeen, kirkon ja kirkkotilojen varaamisessa ja vuokraamisessa… olemme aina tukenasi.